Fuckstory – 10 let
Ano, je to tak. Deset let je strašně moc času. Já tenkrát dodělal pracně devítku na základce (ne, že by mi to nešlo, ale nikdy mě škola nebavila) a tak nějak jsem z ní měl hromadu zážitků, což samozřejmě za chvíli vysvětlím, protože devítku jsem vzhledem ke stěhování chodil úplně do jiné školy, než roky předchozí. Škol jsem vystřídal v dobách povinné školní docházky několik a v různých městech, ale ta poslední základka byla něčím zvláštní, jen v názvu to neměla.
Někteří moji noví spolužáci totálně kašlali na výuku a někteří učitelé byli ještě podivínštější než normálně bývají a tak mi, jak jistě chápete, onen vzdělávací ústav poskytl motivaci k tomu, abych udělal textovou hru z takovéhoto školního prostředí a to jsem ještě musel hodně ubrat, poněvadž by mi to stejně nikdo nevěřil. No a pojal jsem to vlastně celé vskutku vesele a tak vzniklo v roce 2001 v programovacím jazyce Quick Basic (což byl i v té době už téměř archaický software) dílko, které dostalo název Fuckstory 1: Pátek. Ovšem hra nebyla úplně dodělána a tak byla dotvářena až do jejího zveřejnění. Hra byla vydána v roce 2002 společně s první její recenzí na webu PlneHry.cz a pak už následovala řada dalších článků na všech možných webech, což mě jako programátora celkem těšilo.
Měl jsem před tím na kontě už desítky různých programů a hříček, ale toto bylo poprvé, co se o mě pořádně zajímala média, chodily mi e-maily od spokojených hráčů a žádosti o vytvoření dalšího pokračování. O hře vycházely články (řadu z nich mám dodnes uloženou), dokonce vyšlo i několik rozhovorů s mojí osobou. No, byly to krásný časy.
Sranda byla v tom, že hra nebyla v podstatě nijak technicky převratná. Myslím, že vypadala jako klasická textová hra z roku 1990. Ovšem tehdejší mladé hráčstvo asi chytilo antiškolní naladění hry, apatické postoje hlavního hrdiny a možnost nalezení spřízněné duše v podobě krásné Nikol, s níž se ve hře hráč setkává. Jen na PlneHry.cz si gamesku stáhlo během pár dní skoro 20 tisíc lidí, pokud se dobře pamatuji. Ovšem o gamesce se psalo třeba i na Doupe.cz, FreeGame.cz, FreeHry.cz, GameParadise.Cz, Hrej.Cz, New World, Games4u, HryZdarma, Super SMS a mnoha dalších. Dokonce vyšlo i několik článků v papírových magazínech.
Začaly se dokonce objevovat hry inspirované tou mojí jako například Normal Scool Day: Houby a Takovej normální den a dostalo se ke mně i nějaké neautorizované pokračování Fuckstory, bohužel jsem ho ztratil a dnes ho již nemohu najít.
Normal scool day: Houba (34,2 KiB, 1 758 hits)
Takovej normální den (213,9 KiB, 1 663 hits)
Každopádně vzhledem k úspěšnosti prvního dílu a nátlaku hráčské veřejnosti jsem se rozhodl vytvořit oficiální pokračování – to dostalo název Fuckstory 2: Škola je kráva. Jeho úspěch nebyl takový jako u prvního kousku, ovšem i tak vycházela spousta recenzí, objevilo se pár rozhovorů a hra se dočkala spousty stažení.
O nějaký rok dále pak vyšlo i třetí pokračování s označením Fuckstory 3: Gimpl…
Čtvrtý díl
Když jsem měl po maturitě na střední škole, rozhodl jsem se vytvořit čtvrté pokračování. Tentokrát v operačním systému Windows, kde by text byl doplněn i obrázky. Ačkoliv jsem v té době byl celkem produktivní autor povídek, recenzí i poezie, rozhodl jsem se požádat ještě produktivnějšího autora antiškolních a poměrně rozsáhlých povídek Střední nápravná jménem Kamil „The_Pretender“ Kotrnetz, aby psal texty. A i když jsem samozřejmě pod Windows programoval, rozhodl jsem se požádat svého mladšího – ovšem v programování mnohem zdatnějšího – bratra Kamila, aby napsal kód ke hře, vytvořil editor k psaní herních situací atd. Tehdy se objevil taky grafik Jiří Grulich a kreslíř Ondřej Kopečný, kteří se pustili do kreslení a tvoření grafiky ke hře. Já se staral o všechno ostatní a řídil, aby to dopadlo. Nutno říci, že všichni byli velmi šikovní, ovšem nějak se nám to nepovedlo dotáhnout do konce, což byla asi především moje chyba, protože jsem nebyl schopen řešit nečinnost některých členů a nechal projekt dlouho válet v koutě bez jakéhokoliv pohybu vpřed. K dokončení chybí spousta grafiky a poslední z pěti epizod, z níž se hra měla skládat. Již v roce 2006 vyšla demoverze, ale samotná gamesa nikdy nevyšla.
Demoverzi si lze stáhnout ZDE …
Samozřejmě, že myšlenky na dokončení hry mě nikdy neopustily. Bohužel atributy jako čas, touha a odhodlání gamesku dokončit mi nějak chybí nebo se objevují jen sporadicky. Možná, že ji letos doděláme, ale slíbit to fakt nemohu. Dnes je to už ale strašně dávno od vydání prvního díla a je tedy otázkou, zda by gameska někoho ještě mohla zajímat. Dalším problémem je, že The_Pretender se již dopisováním hry nechce a nemá čas zabývat. Musel bych tedy texty dotvořit sám. V závanu času se mi také ztratilo spojení s grafikem a kreslířem. Ovšem gameska by se dala vypustit i bez grafiky, texty bych dopsat mohl, poslední dobou se mi do toho chce čím dál více. No, jak říkám – sliby jsou chyby a tak slibovat nic nebudu. Nechte se překvapit, jak to dopadne.
Stránky hry
V roce 2006 byly hře vytvořeny oficiální stránky na subdoméně hudebního portálu Rockmag.cz – nalézají se na adrese fuckstory.rockmag.cz
Facebook profil;
30. dubna tohoto roku jsem hře vytvořil profil na Facebooku a proto všichni, kdo hru mají rádi – rozhodně si ji dejte mezi „To se mi líbí“.
Fuckstory: Pátek
Download:
Fuckstory (382,1 KiB, 5 439 hits)
Velikost hry: 396 kB
Mirror 1 – fuckstory.rockmag.cz
Fuckstory 2: Škola je kráva
Po absolvování deváté třídy sis užil krátkých deštivých letních prázdnin a pak si opět nastoupil do deváté třídy – propadl si a teď máš celý dlouhý rok na to, aby sis svojí oblíbenou devítku pro velký úspěch zopakoval. A tak se jednoho kalného podzimního dne probouzíš zimou ve svém kutlochu a protože autobus do ústavu ti jede až za pět minut, nemusíš nikam spěchat.
Vyčistíš si zuby pilníkem, oblečeš se, posnídáš psí granule, vezmeš si na záda aktovku připomínající parní kotel a jdeš na autobus. Ten ti však z nepochopitelných důvodů ujel a tak stopneš kombajn, který tě zaveze až ke škole. V ní se setkáš s řadou zajímavých podivínů. Ovšem nějak tě to tam přestane bavit a tak se rozhodneš, že ze školy zdrhneš. Cestou k východu však na chodbě potkáváš Kristýnu, dívku která se nedávno přistěhovala a která se ti velmi líbí, poněvadž je opravdu hodně zajímavá. Dosud si však neměl příležitost si s ní pokecat, to se však brzy změní, protože Kristýnu to v nové škole také vůbec nebaví a tak zdrhne s tebou :-)
Download:
Fuckstory 2: Škola je kráva (349,5 KiB, 1 858 hits)
Velikost hry: 356 kB
Mirror 1 – fuckstory.rockmag.cz
Fuckstory 3: Gimpl
Třetí pokračování příběhu o svérázném teenagerovi – Čendovi. Po mnoha letech strávených na základní škole se mu konečně poštěstilo, byl přijat na střední školu. A to ne na školu ledajakou. Navštěvuje totiž gymnázium. Jenže zjišťuje, že i střední škola je bohužel jenom vzědlávací ústav a že i tady se bude muset učit. Škola navíc nemá dostatek míst a tak jede i na noční směny. I Čenda musí trávit noci ve staré školní budově a tak se nelze divit, že ke škole získává znovu odpor. A tak nakonec jednoho dne (nebo spíš noci) ze školy zdrhne a vydá se domů. O lásku ani tentokrát nebude nouze. Ve městě se koná ťradiční pouť a tam se Čenda znovu setkává s nádhernou dívkou, kterou poznal v autoškole. No a protože pouť může být poměrně romantická záležitost, tak z toho vzniká další fuck-story.
Fuckstory 3: Gimpl je mnohem delší než díly předchozí. Navíc je rozloženo do dvou po sobě jdoucích dní. Navštívíte zde i mnohem více míst a setkáte se s více lidmi než ve Fuckstory: Pátek a Fuckstory 2: Škola je kráva.
Stylistika je trošku jinde… Už to není příliš podobné C. D. Paynovi, se kterým byl styl psaní v FS1 a FS2 srovnáván. Přesto je ale hra pojata jako veselá humorná věc pro mladé, které štve konvenční vzdělávací systém a kteří se rádi baví.
Download:
Fuckstory 3: Gimpl (555,5 KiB, 1 846 hits)
Velikost hry: 356 kB
Mirror 1 – fuckstory.rockmag.cz
Ke spuštění dosovské hry je dnes potřeba v nových Windows a Linux/Unix systémech – DOSBox. Ten je ke stažení ZDE.
David Havlíček
som velky fanusik serie, ale prijatie jej pokracovania je pre mna osobne otazne… tri casti Fuckstory mali svoje osobitne caro, humor nasho veku a jednoznacne aj vyzor, ale volajme to pokojne dizajn, nech sme svetovi. Stvrte pokracovanie preto podla mna variuje medzi sklamanim a objavenim niecoho noveho, co by uz so starymi dielmi nemalo vela spolocneho… ale zvedavost nepusti a FS4 by bolo nieco, po com by som hned lacne chnapol :-) ale v atmosferu stareho kultu uz neverim, radsej si zahram stare casti zas a znova a stale dookola :-)