Rozhovor s Gunny of Eriador (autoři Plponie)
Rozhovor ze dne 30.3.1998
Jak se jmenujes a proc se tva firma jmenuje tak jak se jmenuje? Gunny: Tak nevim, jestli se mam vubec tak popularizovat. =) My svoje jmena nikdy neuvadime, protoze se bojime, ze by si nas mohl nejaky nastvany uzivatel najit. A nazev nasi tlupy je vykradeny z Tolkiena. Je to nazev jedne zeme. Nebo spis kontinentu. Kolik je ti let? Gunny: Momentalne 22. Ale v dobe, kdy jsme to psali mi bylo asi 18. Vlastne jsme vsichni skoro stejne stari. Jaky pocitac pouzivas a co na nem delas? Gunny: To je ten samy pripad - ale zase je videt ten vyvoj. Psali jsme to tenkrat na dvou 286/16 a dokoncovalo se s 386sx/33. Ta mela dokonce 4 mega. Tedy pokud me pamet neklame. Studujes nebo pracujes a kde? Gunny: Jeste porad studuju. Jen jsem se v roce 1993 presunul z gymplu na VSB. Oboje v Ostrave. Grumpfh: Tim gymplem bych se zas tak nechlubil. =) Co te privedlo k napsani textovky? Gunny: To je jednoduche - chtel jsem se proslavit! Sice to trochu trvalo, dnes vidim, ze me usili nebylo marne. RAd bych podekoval za poskytnuti prostoru na tomto ostre sledovanem miste ceske textovkarske sceny. =) No, vlastne celou dobu, co mam k dispozici nejake PC, pisu nejake hry. Predtim jsem napsal Zombiky, a tak jsem ziskal dojem, ze se ze me stal programator a muzu se pustit do neceho slozitejsiho. Ale zase ne moc. Tak textovka. Navic adventury byly (a vlastne porad jsou) muj oblibeny zanr. Mam pocit, ze jsem dohral vsechny od Lucasfilmu (a pozdeji LucasArts). Krome Diga. =( Kolik lidi na ni pracovalo, pripadne kdo? Gunny: Tak 2 a pul. Ja jsem psal skoro cely program a kreslil, Ulf (Grumpfh) kreslil cast ikon a vetsinu obrazku na pozadi. Ale neco udelal taky Dave. Hlavne prvni IkonEdit Grumpfh: Musim ale rict, ze i kdyz to tak nevypada, obrazky nebyly zas az tak spatne jak se dnes zda. Ostatne podivej se na ikonu casopisu na stanku. Tituly jsou vysazeny tribodovym pismem. Jak dlouho ti trvalo dokonceni hry? Gunny: Veky. Psalo se to snad rok a pul. Nebo dokonce dva? Zacali jsme s dost nejasnou predstavou, jak to vubec bude vypadat a cely design se nekolikrat menil za chodu. Navic se puvodne veskera grafika vykreslovala pomoci pascalovskych funkci (line, fill, ...). Jeste ted zive vidim system, pomoci ktereho jsme je kreslili a ukladali. (Brr!) Pak jsme najednou objevili funkci na vykreslovani bitmap a vsechno se to predelalo. Nemluve o tom, ze se dodatecne pridavaly obrazky s krajinkou. Ale zpetne je zajimave sledovat, kolik veci jsme se pri tom naucili. V jakem jazyce je naprogramovana? Gunny: V TurboPascalu 6 pro DOS. Ale mam pocit, ze zaverecna verze je v TP7. =) Grumpfh: Myslim ze konec si psal urcite v TP7, protoze chvili byly problemy s kompatibilitou. =) Kde a jak jsi prisel na pribeh ke hre? Gunny: Stydim se to priznat, ale ona zadny pribeh nema... =) Dej vznikal nejak tak za chodu postupnym spojovanim ruznym motivu dohromady. Jedine, co bylo od zacatku jiste, bylo chaoticke pohadkove prostredi. Pribeh se pomerne usadil az behem posledniho pulroku. Grumpfh: Nezapomen prilozit listy prednasek, kde jsem se trochu snazil tu chaoticnost srazit a kde je dobre patrne k jakym "dejovym" vykyvum dochazelo. Hralo tvou textovku hodne lidi a co na ni rikali? Gunny: Nejsem si jisty. =) Nikdy se oficialne nedistribuovala. Ale uspechy jsou! Nejmenovany asistent na VSB napriklad poznamenal, ze je to jedina hra, ktera ho zatim zaujala natolik, aby u ni vydrzel dele nez 10 minut. A dost me zarazilo, kdyz bracha prijel z chmelu a vypravel, ze se bavil s jednim manikem o pocitacich a ten zacal nasi textovku brachovi vychvalovat. A zadarmo. =) Grumpfh: Myslim si ze jsme byli prekvapeni vickrat, kam vsude se az dostala. Napis neco o tve pocitacove historii? Gunny: 1987 - C64 1992 - 286 1993 - 386 1996 - K5 Grumpfh: 1991 - 286 1994 - 486 1996 - K5 (pokud to muzu odhadnout) Mas nejake jine zaliby, nez delani textovek :-)) ? Gunny: Moment, ja si vzpomenu... =) Taky pisu nejake s3mka, hraju obcas fotbal nebo hokej, obchazim ostravske kluby a kina. Noo, to je snad vsechno. Jo, jeste taky umim cist. Ted jsem treba docetl '7' od Marka Frosta. Grumpfh: A po nocich cucis na hroutici se stroj... =) Co si myslis o prelidnenosti na nasi planete? Gunny: Ono se to nejak vyresi samo. Lidi nechteji hladovet zadarmo. Rory (relativne novy clen): Jaka prelidnena Zeme? Az nebude co jist, stavy se automaticky znormalizuji. =) Grumpfh: Myslim si, ze s pohledu bankovniho urednika je to dobry vyvoj. Cim vice lidi, tim vice klientu, tim vice penizku pro nas. Gunny: Tomu rikam profesionalni deformace. =)