Dračí pohádka – návod
Podrobný, pečlivě napsaný návod k rozsáhlé hře s pohádkovými motivy.
Ve hře je největší problém s místem v inventáři, věcí je moc a tak dobře zvaž, co musíš mít momentálně u sebe. Na začátku hry je to pouze 5 věcí.
Hru začínáš v hlavní místnosti domu 1. Můžeš promluvit na matku, ale ta ti zatím ani neodpoví. Jdi tedy do ložnice rodičů 2, prozkoumej stolek a vezmi fotky. Pak vyjdi před dům. Tady vezmi sekeru a bagány. Ty si nasaď na nohy (použij bagány). Jdi na louku za chalupou 6. Leží tu batoh, tan si vezmi a nasaď na záda. Od této chvíle s sebou můžeš nést až 10 věcí. Vezmi dvakrát kvítí a polož dřeváky (už nebudou potřeba). Jdi za otcem do lesa 7, pokud pomůžeš otci (použij sekeru), tak ten ti sekeru nabrousí. Nyní se vrať do hlavní místnosti 1. Daruj jedno kvítí matce a promluv. Dostaneš buchty s sebou na ceestu (prozkoumej stůl, vezmi buchty). Vyjdi ven za rodnou chalupu 4 a prozkoumej Gora. Vezmi blechu, kterou na něm najdeš a taky nůž. Teď jdi do chléva 5 a prozkoumej seno. Najdeš zápalky, které si taky vezmi. Tím máš všechny věci z domova, které budeš potřebovat s sebou.
Jdi na rozcestí 8. ukaž fotky bezdomovci, on si je vezme a hned zase usne. Když ho ale prozkoumáš, najdeš lahev becherovky, kterou si vezmi. Jdi na okraj strže 9 (nedá se přeskočit!) a tady prozkoumej vysoký strom. Vezmi nalezenou kočku, nyní strom pokácej. Teď se už dá strž přeskočit, ale pamatuj, že při jejím přecházení musíš mít na nohou vždy bagány! Na jejím opačném okraji 10 vezmi větev (pozor, ta větev se dá osekat sekerou, ale nejprve se bude muset použít jako páčidlo, jinak hru nepůjde dohrát!), jdi do skal 13 a vezmi roští. Teď se vrať zpátky a přes rozcestí 8 atemný les 14 jdi do domu čarodějnice 16. Promluv na čarodějnici, ale té něco schází. Je to právě kočka, a tak ji ji vrať. nyní když promluvíš, čarodějnice ti poradí, jak na draka (jsou potřeba tři věci: kůň zlatohřivák, zlaté brnění a diamantový meč).
Nyní jdi na kraj lesa 24. Je tu ohniště. Na něj polož noviny (použij noviny – ty už nebudou dále potřeba a můžou se proto někde odložit) a použij roští. Připravil jsi tak ohniště na podpal. Dočasně tu polož nůž a polož větev (aby jsi měl místo v inventáři). Pak jdi na lesní palouk 22. Tady je pocestný a když mu dáš buchty od mámy, daruje ti naoplátku brýle. Navíc pokud teď na něj promluvíš, tak ti pocestný před svým odchodem prozradí, kde by jsi měl hledat potřebné věci. Pokračuj v cestě dál a jdi k přístavišti jezera 11. Do vody nemůžeš jít, jinak by ses utopil – jedině s loďkou od rybáře. Musíš mu ale naoplátku sehnat něco pečeného. Vrať se tedy před rybářovu chatu 20 a vejdi dovnitř. Vezmi zde hadr a prozkoumej plášť. Objevíš udici, kterou si taky vezmi. Máš teď nástroj na chytání ryb, chce to ale ještě návnadu. Jdi na pole 27 a prozkoumáním kompostu najdeš žížalu. Použij ji žížalu na udici a hurá k rybníku 28. Tady na udici chytíš kapra. Teď ho už jen upéct na ohni. Vrať se na kraj lesa a po cestě zpět se zastav u potoka 29. Tady promluv na děvečku a dej ji kvítí (získáš řetízek potřebný k projití branou 42-43). Jakmile se vrátíš na kraj lesa 24, podpal zápalkama ohniště a použij kapra. Máš už teď jídlo pro převozníka.
Jdi k myslivcově srubu 25. Tady prozkoumej rohožku a vezmi jed na krysy. Ten si polož opět na kraji lesa 24 u ohniště. Teď zajdi do hlubokého lesa 14 a vezmi větvičku. Nožem z ní vyřazeš dřevěnou sošku. Zamiř si to k přístavišti 11 a dej převozníkovi pečínku. Až se nasytí, tak odejde, ale nechá ti tu svoji loďku. S ní už teď můžeš přeplavat jezero 12. Jdi k dřevěné chatě 32, žije tam poustevník. Je osamělý a tak uvítá vyřezanou sošku dítěte. Naoplátku od něj dostaneš mnišskou kutnu. Tu si oblékni (použij kutnu) a hadry, které jsi měl dosud na sobě odlož. Už nebudou potřeba. Teď můžeš jít na čertův vrch 35. Hned za ním je hrad obra Koloděje, kde je kůň Zlatohřivák. Čert se klepe zimou a přes něj se nedostaneš, dokud mu nedáš lahev becherovky získanou od bezdomovce. Pak už můžeš jít k bráně obra 36. Dovnitř ale zase nemůžeš jen tak, pokud chceš přežít. Půjdeš-li teď na planinu 40, tam uvidíš zraněného vlka, zatím mu ale nemáš jak pomoci. Dál na východ 41 projít nejde projít trnovými keři, dokud máš na sobě tohle oblečení. Tak se prozatím vrať k přístavišti jezera 12 a jdi k útesu 19. Prozkoumej tu jezero a objevíš ústřici. Tu si vezmi s sebou. Jdi po břehu jezera na pláž 17 a vezmi masku, bude později potřeba. Teď se vrať na kraj lesa k ohništi 24, kde jsi si odložil některé věci. Vezmi si nůž. Pokud ho použiješ na ústřici, získáš perlu. Nůž opět polož – místa v inventáři je málo.
Nyní si můžeš projít královské město. Postupně narazíš na kováře, ševce, klenotníka a krejčího. Do zámku tě pustí jen ve střevících a šatech. Šaty právě získáš u krejčího 77 výměnou za perlu. Zatím si je odlož před zámkem (polož i hadr, ten bude později potřeba na vyčištění střevíců) a vezmi rýč u hospody 69. Ve městě zatím teď už víc nepořídíš. Do kostela se dá jít jen pokud budeš mít na sobě kutnu. Dá se tu něco posvětit, ale zatím nemáš co. Nemocný na kraji města zase potřebuje lék.
S rýčem dojdi do údolí 34. Tady je tráva, která se dá vyrýt a pod ní objevíš měšec zlaťáků. Kovář ti ve městě vyková brnění a právě těmito penězi za ně zaplatíš. Musíš mu ovšem taky donést materiál, z čeho to má udělat, který zatím nemáš.
Teď jdi k pomníku 44. Ten prozkoumej a vezmi uniformu. Ta ti později umožní průchod trnovými keří na planině 40. Jdi k mostu 59. Zde je troll, který tě ovšem nechce pustit dál. Tak na něj vypusť blechu a budeš mít po starostech. Potřebnější v této chvíli ale je projít branou do města bojovníků ke studni 43 (musíš mít u sebe řetízek od děvečky!). Vejdi do kamenného domu 50 a vezmi krumpáč. Taky prozkoumej polici a vezmi klíč, který najdeš. Jdi z města ven a zamiř si to k dolu 48. Do něj (49) můžeš jen pokud budeš mít s sebou masku! Začni v něm krumpáčem kopat a vzniknou sutiny. Ty prozkoumej a objevíš zlatý kámen!:-) Ten si samozřejmě vezmi, z něj ti právě vyková brnění. Pokud máš plný inventář, chtělo by to něčeho se zbavit. Jdi k lesnímu domu 63. Je to dům kde sídlí upíři. Je zamčený, ale sem se hodí klíč, který máš z města bojovníků. Dovnitř můžeš, ale jen do hlavní místnosti 64. Je tu ještě jedna místnost, která skrývá meč, který nutně potřebuješ k zabití draka. Ten ale hlídá upír a kdybys tam šel už teď, tak bys to nepřežil.
Vrať se teď do města bojovníků, tentokrát jdi do slaměného domu 51. Zde si vezmi pinzetu. Tuhle část teď opusť a jdi na kopec 33. Použij krumpáč a odvalíš kámen. Objeví se drahokam, který si vezmi. Polož krumpáč (už nebude potřeba) a jdi na planinu 40. Zde použij pinzetu, zachráníš tak vlka a ten ti pomůže, až budeš potřebovat. Pinzetu už taky potřebovat nebudeš, tak se ji zbav. Oblékni si uniformu a v poklidu už můžeš projít keři na východ 41. Vezmi syrové maso. Vrať se zpátky na planinu, uniformu můžeš taky nadobro odložit.
U sebe máš teď už poměrně dost věcí na obchody ve městě, tak se tam vydej. Nejprve ke kováři 73, tomu dej zlato, což bude materiál pro brnění. Pak mu zaplať měšcem a vyková ti brnění. Máš tak první věc nutnou pro zabití draka. Teď jdi ke klenotníkovi 75 a ukaž mu drahokam. Dá ti za něj několik stříbrňáků. Za ty si u ševce 72 kup střevíce. Jdi před zámek 76 a hadrem, který jsi si tu předtím položil si očisti střevíce. Když si je nazuješ a oblečeš šaty, můžeš už jít ke králi 78. Zde ale narazíš zase na další problém. Král ti nevěří, že draka můžeš zabít. Abys jeho pochybnosti rozptýlil, musíš mu dát královský dar.
Nyní jdi na vyvýšeninu ke skále 52. Před zámkem si ponech brnění a na návsi před kostelem odlož kutnu 67, která jinde k ničemu není. Nezapomeň si taky obout bagány, ať nespadneš do strže (9, 10). Po cestě si vezmi sekeru, větev, nůž a jed. Jed použij na syrové maso a tak ho otrávíš. Při průchodu branou v 42 musíš mít u sebe opět řetízek. Před jeskyní 52 použij větev k odvalení kamene. Vyběhne ven příšera, ale zachrání tě vlk, kterému jsi předtím pomohl. Do jeskyně ale ještě nechoď, nemáš všechno, co je tam nutné. Teď už se dá větev osekat, takže použij sekeru a následně použij nůž. Sekeru i nůž už můžeš taky položit, nebudeš je už potřebovat. Jdi opět do slaměného domu 51 a vezmi tu hrníček. S ním jdi do lesa k prameni 61 a naber zde léčivou vodu.
Léčivou vodu z hrníčku dones nemocnému do města 66. Jemu se po vypití uleví a za pomoc ti poděkuje darováním kříže. S oblečenou kutnou vstup do kostela 68 a posvěť ho. Ted s ním můžeš do domu upírů 65. Ale ještě předtím se zastav u sedláka 30. Daruj mu tyč, kterou jsi vyřezal. jak odejde pracovat, tak prozkoumej kámen na kterém seděl. Objevíš mapu. Tu si vezmi, protože se bez ní neobejdeš při cestě pouští 46. Nyní tedy jdi už do domu upírů a bez obav vstup do zadní místnosti 65. Upír se bojí kříže a ty tu najdeš meč, tedy druhou věc, kterou potřebuješ na draka!
Nyní vejdi s mapou v inventáři do pouště a najdeš oázu 47. Tam je mág a má v ruce kouzelnou knihu. Má ale špatný zrak. Naštěstí máš brýle a ty mu padnou. Za ně od něj dostaneš elixír neviditelnosti. Vyjdi z pouště a mapu polož, taky už nebude potřeba. Jdi k hradu obra Koloděje 36. Před branou vypij elixír neviditelnosti, jinak tě obr uvidí a zabije. Vejdi do věže 39 a prozkoumej prach. Vezmi si pochodeň. Jdi do budovy 38 – je to stáj. Zde najdeš koně Zlatohřiváka. Toho si vezmi a teď už máš vše potřebné na draka.
Poslední věc kterou musíš udělat, je získat nějáký dar pro krále, abys od něj získal požehnání. Jdi na vyvýšeninu ke skále 52, kde jsi odvalil kamenem vchod do jeskyně a vlk roztrhal příšeru. Abys mohl uvnitř přežil, musíš mít u sebe otrávené syrové maso, hořící pochodeň a masku. Pochodeň tedy zapal sirkama. A nyní tam už směle vkroč. Po vejití do výklenku 54 použij otrávené maso aby ses zbavil krys. Pak jdi do severní části jeskyně 56 a je tu truhla s pokladem, kterou král jako darem jistě nepohrdne. Nyní vejdi směle do jižní části jeskyně 57, kde by jsi si bez hořící pochodně zlomil nohu. Nyní jdi na jih a spadneš do dolu 49, kde jsi už jednou byl.
Teď už máš teda všechno, tak běž ke králi 78. S sebou samozřejmě už měj meč a brnění na draka. Daruj králi truhlu s pokladem a nyní už můžeš do hor 79. Zde si oblékni brnění. Jdi na draka 80 (tam tě donese kůň Zlatohřivák). Použij meč a můžeš se kochat závěrečným komentářem.