Plponie – návod
Podrobný návod k této pěkné textovce.
Vsechny mistnosti ve hre (az na par nepodstatnych vyjimek) jsou pojmenovany ruznymi nazvy. Proto je zde pouzito odkazu typu „jdi na namesti“. Budete-li jen prochazet mistnosti, nemuzete se nikde zabit (jakmile ale v nekterych mistnostech cokoliv udelate, treba neco prozkoumate, zabit se samozrejme muzete). Proto doporucuji vzdy projit vsechny dostupne mistnosti. A samozrejme – casto SAVEovat.
Ve hre je samozrejme mozno udelat mnohem vice veci, nez je zde popsano. Uvadim jen to nejnutnejsi, co je treba k uspesnemu dohrani hry.
Zacatek je v pokoji pro sluzebnictvo: potlac zaves a pak jeste jednou. Jdi do hradni veze a seber ID a kristalovou kouli. Jdi na prvni nadvori a seber vajgl. Jdi do hradni jidelny a seber buchtu. Jdi k brane a zkombinuj ID a pichacky. Jdi na hradni parkoviste, prozkoumej novinovy stanek a pak prozkoumej casopisy. Zkombinuj Svet paranu a prodavacku. Seber Svet paranu. Jdi na mez a zkombinuj vajgl a kouzelneho dedka. Seber W.C.nuz. Jdi do paranskeho doupete a zkombinuj disketu a parana. Zkombinuj Svet paranu a parana. Seber mys. Jdi na pole neorane a prozkoumej plot. Zkombinuj nuz a nahnile prkynko. Jdi do chleva, seber horske kolo a hned ho pouzij. Potlac srot. Jdi na naves a prozkoumej domecky. Zkombinuj buchtu a okynko. Pouzij rozbite okno. Jdi do vesnickeho staveni a seber hrabe, lopatu a kosu. Jdi do sadu a zkombinuj hrabe a kupu listi. Vezmi hrusku (jablko) a hned ji pouzij. Jdi na krasnou louku (ne na peknou louku) a prozkoumej kyticky. Jdi na peknou louku (ne na krasnou louku :-)) a zkombinuj kosu a jetel. Seber poseceny jetel. Jdi na role a zkombinuj poseceny jetel a kravu. Seber kravu :-). Jdi na za humny (na misto s nazvem Za humny) a zkombinuj kravu a holku. Jdi do chleva a seber hrnec s mlekem. Jdi na kopec a zkombinuj mys a WinBoom603. Pouzij WinBoom603. Jdi do husteho lesa, prozkoumej velky strom, prozkoumej diru v kmeni a precti kouzelnou knihu. Jdi do divne chaloupky. Zkombinuj hrnec s mlekem a kocku. Potlac Babu Jagu a seber metlu. Zkombinuj nuz a metlu. Jdi do stare basty a zkombinuj kristalovou kouli a delo. Zacaruj delo. Jdi na cestu k rybniku a zkombinuj pecku a porybneho. Jdi na breh rybnika a zkombinuj kosu a rakosi. Seber spunt a hned ho poloz. Jdi na stanici metra a seber zkrvavenou cihlu. Jdi ke kralovskemu poradci. Zacaruj trubku a zkombinuj dalekohled a poradcovo okno. Jdi na vojenske cviciste a pouzij hrazdu. Vrat se ke kralovskemu poradci a zkombinuj cihlu a vzdaleneho trolla. Jdi do roztomileho zakouti a zkombinuj hrabe a listi. Seber studanku. Jdi k louce u potoka. Zkombinuj zbytek metly a potok. Prozkoumej uzky tunel. Jdi na sever do jeskyne. Zacaruj draci ocas. Jdi na vychod ke vchodu do jeskyne. Prozkoumej okousane kosti a seber starobyly klic. Jdi k vypustenemu rybniku a zkombinuj studanku a vztekleho vodnika. Jdi na ilegalni hrbitov. Precti nahrobek a zapis si nekam ten silenej 10-pismenej string. Jdi k hustemu krovi a potlac krovi. Zkombinuj klic a branu. Az se vyhrabes z labyrintu podzemnich chodeb, dostanes se do podzemniho salu. Precvakej paky podle stringu z nahrobku (jak? No, jednoduse: Kazde pismeno odpovida po rade jedne pace. Pismeno A znamena, ze prislusna paka je off (dolu). Jinak vzdy prvni pismeno ze skupiny stejnych pismen znamena, ze prislusna paka je on (nahoru). Zbytek pismen ze skupiny stejnych pismen znamena off. Jednoduche, ne? Zajimalo by me, jestli to Eriador myslel jako logickou hadanku (pak ale nevim, kdo by byl schopny na to logicky prijit), nebo jako ulohu pro hackery (po dlouhe a dlouhe dobe jsem to zjistil se save-souboru). :-(((( Napr.: je-li vas string ‚ABBCCCDDEE‘, maji byt paky v^v^vv^v^v (^ je nahoru, v je dolu). Je-li vas string ‚BBBCCCDEFF‘, maji byt paky ^vv^vv^^^v, atd.). Paky se prepinaji tim, ze se pouziji. Jdi na jih do velkeho podzemniho salu a seber vejce. Jdi na nadvori v troskach a zkombinuj vejce a Kostu Unlimited. Jdi do pokladiste a seber poklad. Pak uz si jen uzijte zaver – je dost dobre udelany. Zvlaste ten bitmapovy puntikovaci program, jak ho autori nazyvaji…