TeXting
Jedna se o interpret s jazykem podobny PHP / Java a podporou pro vytvareni textovek. V soucasne dobe je podpora dost nizka, obsahuje pouze TeXtingovskou smycku, ktera parsuje vstup uzivatele, matchuje akce prirazene k predmetum a checkuje a vykonava triggery. Nic mene pomoci vicenasobne dedicnosti trid, lze vytvorit a prave se vytvari knihovna TeXtingu, ktera bude obsahovat zakladni rozhrani predmetu s akcemi ‚Vezmi‘, ‚Poloz‘, ‚Pouzij‘, atp.
prepis readme.txt
O cem to teda je?
Zrejme patrite mezi stare dobre old-school hard-core gamisty, kteri jeste stale fandi textovkam. Sam si vzpominam na mou prvni Mesto Robotu na ZX Spectrum. Textovky maji sve vlastni kouzlo. Je to takovy pribeh, ktery prochazite vy. Doctete se, kde jste, co mate u sebe, co vidite, zkousite pouzit ruzne veci. Obcas se zadari, obcas ne… O cem se to rozepisuji?
Preci jenom nejste jen uzivatel (to byste si asi nestahoval TeXting – „prg“ version), ale mate v umyslu vytvorit neco vlastniho. Kdyz se nad tim zamyslime, tak narazime na dve zakladni vec.
1) Musime napsat hafo textu, to za nas nikdo neudela. Program si to nevymysli. Ale to hrave zvladnete, uz mate napad ne?
2) Musime nejak zajistit, aby se spravne veci vypisovaly ve spravny cas? Kde je nas hrac? Co ma u sebe?
Existuji nejake mechanismy, ktere budou nezavisle na cinnosti hrace zavirat a otevirat vrata? Hybat zdmi?
Jak to napsat? … no a kdyz uz budu mit predmet a napisu obsluhu akce „vezmi nuz“, budu to muset psat znovu i pro „mec“ ? … a uz se nam nechce, si predstavme, ze tech predmetu bude 1000. Kaslem na to…
Zadne kaslem na to! Presne kvuli bodum 2.x je tu TeXting. Dovoluje vam prirozenym zpusobem definovat akce nad predmety, ktere TeXtingovska smycka sama dokaze namatchovat a spustit. Pokud se aspon trochu vyznate v programovani tak ocenite jednoduche dedeni trid, pro mene zasvecene popisu dany problem.
Vezmeme si „nuz“ a akci „vezmi“ … fajn udelame, co s mecem? Nebylo by dobre mit nejakou moznost rict, tak ted to same co delas s nozem udelej s mecem. A presne pro to se v TeXtingu vyuziva dedeni. Definujete si „tridu“ (at uz je to co je to), ktera bude znat akci „vezmi“ a pojmenujme ji „zvednutelny_predmet“. A pak uz jen reknes, ze i nuz i mec je „zvednutelny_predmet“. A hopla, uz se to chova jak chceme.
A co ze to bylo s temy vraty a zdmi? Predstavme si, ze budujeme nejake slozite bludiste, ktere se samo prestavuje (viz horor The Cube). Hrac se pohybuje ve svete, kde plyne urcity virtualni cas a vy potrebujete aby se kazdych 100 jednotek casu otevrela nebo zavrela brana. Diky TeXtingu nemusite psat nic moc sloziteho… proste v danem jazyce zapisete podminku „jestli se zase cas zvedl o sto, proved akci“. Dana akce uz pak muze byt cokoli. Presunuti zdi, objeveni skritka, atp.
Na co se mam pripravit?
Na PEKLO! :-) … ne samozrejme ne, Syntaxe jazyka vychazi trochu z PHP trochu z Javy a trochu z C++, jak uz to tak byva. Pro lepsi predstavu doporucuji si prohlednout nejake ukazkove skripty v adresari scripts, ktere jsou odladene a mely by chodit vsude! Pokud ne -> bug report ;)
Preji hodne zdaru a pevne nervy. Preci jenom jde o Beta verzi.
Useful info
USE AT YOUR OWN RISK!
You may distribute this software freely.
Pouziti: TeXting.exe textovka.file
Programator: Jimmy (ICQ: 146324398) … bug report
Kde ho seženu?